Når man bliver undervist i en given uddannelse, så bliver man også altid undervist i et hav af forskellige modeller. Men det er noget helt andet at læse om og lære om skolemodeller end det er at bruge dem i virkeligheden. Har du taget en uddannelse indenfor salg, så vil du helst sikkert også have lært om PESTEL modellen. Men hvordan bruger man den rent faktisk i praksis? Det kan du blive klogere på her.
PESTEL modellen
Modellen er en analyse af det marked som man ønsker at trænge ind på. Nogle kalder derfor også modellen for en PESTEL analyse. Når du skal bruge PESTEL modellen til indtrængen på et marked, skal du forstå de ting som driver kulturen og selve markedet der og det er lige præcis det man bruger modellen til. Under udarbejdelse af en PESTEL model, skal du nemlig nærstudere det marked som du ønske at trænge ind på. Derfor giver en PESTEL analyse også kun mening, hvis du ikke i forvejen kender til for eksempel de politiske faktorer ved et givent marked. Derfor bruger man kun PESTEL modellen når man skal sælge sit produkt på et fremmed marked som man ikke kender i forvejen.
SEO er altid vigtigt uanset marked og land
En anden ting som dog altid er vigtigt at lave grundigt, er dit seo arbejde. Modsat PESTEL modellen, som du kun bør lave hvis du ikke kender markedet, så bør du altid arbejde ihærdigt med seo. Seo fungerer i alle lande og er altafgørende for dig salg, uanset hvilket land du vil sælge i. Ligger din virksomhed i Danmark så få hjælp til seo gennem SEO København hvis du ikke selv kender til arbejdet bag seo. Seo er nemlig altafgørende for dit online salg og for at dine kunder kan finde dig online.